nazwa dokumentu: Protokoł 51/10 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 17.05.2010r. | |
PROTOKOŁ Nr 51/10 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 17 maja 2010r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli: Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto w brzmieniu: Porządek posiedzenia:
W kontekście przetargu na wywóz nieczystości z terenu Ośrodka Wypoczynkowego, p.Edwin Dzieciuchowicz poruszył kwestię nadzoru nad właściwym wykonywaniem tych usług. Jak poinformowała p.Rakowska, powyższe prace będzie nadzorował Dyrektor OKSiR-u.
W tematycznej dyskusji p.Tomasz Deskowski poruszył sprawę koniecznego odnowienia w budynku Szkoły drzwi prowadzących do mieszkań. Pan Piotr Jóźwik wskazał na potrzebę wymiany przestarzałych urządzeń, szczególnie rowerów elektrycznych, na salach ćwiczeń. Ustosunkowując się powyższych spraw, pan Dyrektor poinformował, że czynsz za mieszkania znajdujące się w budynku Gimnazjum wpływają do budżetu gminy. Odnośnie sal ćwiczeń stwierdził, że nie spotkał się z krytyką stanu ww. urządzeń. Z własnych środków szkoła pokrywa bieżące potrzeby omawianych sal i nie ma środków na wymianę urządzeń sportowych, ale będzie wnioskował do Burmistrza w tej sprawie. Następnie Komisja zapoznała się z informacjami dotyczącymi planowanych remontów w Szkole Podstawowej Nr 2, Szkole Podstawowej Nr 3 i Przedszkolu Miejskim. Protokolantka przekazała ustną informację Dyrektora Szkoły Podstawowej w Gorzykowie o planowanej wymianie drzwi wejściowych, których koszt szacowany jest na kwotę 4 – 4,5tys.zł. Następnie p.Urszula Potaś – Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie przedstawiła informację o sytuacji finansowej Zespołu i informację o planowanych remontach. W związku z informacją pani Dyrektor o umniejszeniu planu finansowego i związanym z tym brakiem możliwości wykonania wszystkich zaplanowanych zadań i remontów, członkowie Komisji podkreślili, że naprawa dachu jest zadaniem najważniejszym. Pan Tomasz Deskowski poinformował o przeprowadzonych niedawno przez Komisję Szkolnictwa oględzinach sali gimnastycznej i stwierdzonych nieprawidłowościach (pęknięcia, korodowanie rynien). Pani Dyrektor wyjaśniła m.in., że pękanie ścian to prawdopodobnie wada technologiczna, a rynny zostały źle zamontowane. Wykonawca wcześniej poprawiał dach i naprawiał przecieki, ale obecnie czas gwarancji już minął. Pan Edwin Dzieciuchowicz proponował, by oględzin ww. nieprawidłowości dokonał p.Jan Trzciński – Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego Urzędu Gminy i Miasta. Stwierdzono, że powyższe usterki to kolejny przykład braku dostatecznego nadzoru w trakcie realizacji inwestycji.
- p.Stanisław Budynek – Sołtys Sołectwa Piaski przedstawił pisemną prośbę Rady Sołeckiej Piaski o sfinansowanie dla Sołectwa dwóch tablic, upamiętniających męczeńską śmierć ks.Popiełuszki i tragiczną śmierć ofiar katastrofy samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem w dniu 10 kwietnia br. Koszt obydwu tablic to kwota ok. 700,-zł brutto. - p.Burmistrz poinformował, że uroczysta sesja Rady Miejskiej planowana na dzień 28 maja br. odbędzie się w sali OSP *. Na sesji zostaną również przedstawione do uchwalenia uchwały nie związane z tematyką sesji (uchwały „robocze”); - w związku z przekazaną przez p.Przewodniczącego informacją dotyczącą umniejszenia planu finansowego dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie, p.Burmistrz wyjaśnił, że budżety szkół zostały urealnione, przesunięto środki między poszczególnymi placówkami, o czym dyrektorzy byli wcześniej poinformowani. - p.Przewodniczący Komisji poruszył sprawę braku należytego nadzoru nad realizowanymi przez gminę inwestycjami. Członkowie Komisji dodali, że p.Jan Trzciński nie jest w stanie nadzorować wszystkich zadań. - w związku z poruszoną przez p.Edwina Dzieciuchowicza sprawą nadzorowania jakości wykonania usług wywozu nieczystości z terenu OW w Skorzęcinie, p.Burmistrz wyjaśnił, że osobami nadzorującymi jest Dyrektor OKSiR-u oraz pracownik Urzędu Gminy i Miasta p.Krystyna Witczak.. Pan Burmistrz odczytał również fragment umowy z wykonawcą ww. usług, dotyczący m.in. kar umownych za niezgodne z umową wykonanie omawianych usług; - członkowie Komisji interesowali się postępem prac w ramach rewitalizacji Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, poruszyli sprawę przeniesienia lokatorki z mieszkania w budynku Szkoły Nr 3 i sprawę braku świetlicy szkolnej w Szkole Nr 3. - w nawiązaniu do omówionych w punktach 4 i 5 planach remontowych, p.Edwin Dzieciuchowicz przekazał p.Burmistrzowi następującą uwagę: planowane przez panią Dyrektor Przedszkola malowanie ogrodzenia budynku przy ul.Jasnej uważa za niecelowe, ponieważ ogrodzenie jest bardzo zniszczone. Sugerował, by dokonać jego wymiany np. w 2011r.; - w związku z tym, że na uroczystej sesji Rady Miejskiej w dniu 28 maja br. zaplanowano podjęcie uchwały o inwestycji wieloletniej (kanalizacja sanitarna), p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła przedmiotowy projekt. (* po posiedzeniu Komisji zapadła decyzja, by uroczystą sesję odbyć w Klubie Garnizonowym) Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,00. Przewodniczący Komisji Protokołowała: | |
informacje wprowadził: | Tomasz Pluciski |
informacje wytworzył: | Biuro Rady Miejskiej |
data dodania: 24 Lipca 2010 |
data modyfikacji: / |
data wyworzenia: Biuro Rady Miejskiej / 24 Września 2010 |